De Vraag ons wijkbreed online opinie onderzoekje over wat de wijkbewoner bezighoudt gaat deze keer over Medisch Centrum Malburgen. Tijdens de afgelopen zomerperiode ontvingen afgevaardigden van bewonersorganisaties en de wijkmedia klachten over het Medisch Centrum Malburgen. Klachten gingen dan niet over het bezoek aan de huisarts zelf, maar over het lang moeten wachten voordat er een bezoek aan de huisarts gebracht kon worden.
Heb jij ook deze ervaring?
Als je ook deze ervaring had afgelopen zomer dan zouden we dat graag willen weten. De resultaten worden teruggekoppeld tijdens de diverse bewonersoverleggen en ook laten we de resultaten weten aan de huisartsenpraktijken in Medisch Centrum Malburgen.
Service Apotheek Malburgen
Service Apotheek Malburgen is de enige apotheek in onze wijk en bevindt zich met de huisartsenposten in het Medisch Centrum Malburgen. Ook hier zouden we graag je mening over willen weten. Zijn bijvoorbeeld je medicijnen vaak niet op voorraad, of heb je ervaring met lange wachttijden?
Deel je ervaring
Het onderzoek is volledig anoniem en de resultaten ervan worden meegenomen in de volgende wijkkrant en in de online wijkmedia en teruggekoppeld aan de huisartsenposten in Medisch Centrum Malburgen en aan de apoheek.
Klik hier om mee te doen aan de vraag
Woon net in de wijk en zag het in de Malburgen.nl staan. Heel goed dat jullie hier aandacht aan besteden. Als ik zo de verhalen om me heen hoor denk ik dat ik mn huidige huisarts buiten de wijk nog maar even blijf bezoeken
Hallo, Ik heb al eens nagedacht om een klacht bij een officiële instantie in te dienen.
Want de chaos is voor een medisch centrum buitensporig sinds dr. Lieshout weg is.
Een kort overzicht maar een lange lijst van lange wachttijden aan de telefoon (gemiddelde wachttijd is 25 minuten als er iemand opneemt!) tot meerdere keren voor niets in de wachtkamer zitten op een afspraak die niet doorgaat.
Het niet terug bellen terwijl afgesproken en ik ben ongeveer een klein jaar niet meer op consult geweest voor diabetes controle (wel bloed geprikt).
Wisselend personeel waar geen band of contact mee hebt. Geen tijd nemen ( met uitzondering van een aardige dokter Hellenthal ), ik zat nog in de stoel te vertellen terwijl zij al met de deur in de hand stond.
Je krijgt een gevoel dat je geen patiënt maar een verdienmodel bent.
Ik vergeet vast wel iets want de incidenten hebben zich van begin af aan opgestapeld.
Dan nog de stoelen in de wachtkamer met gaatjes in de zitting die ondertussen dicht gegroeid zijn, heb daar meerdere keren op gewezen.
Hoop op verbetering want naar een andere huisarts overstappen is niet mogelijk…helaas.
Met vriendelijke groet, Rinus Bongaarts.
Marianne
Sinds dokter Lieshout er niet meer is ,is
Het een groot drama !
Dten eerste de wachttijden en dan en kom
Je op de afspraak zeg maar half 3 moet blij zijn dat je een uur later geroepen word ,
Een vaste huisarts is daar niet meer te vinden erg jammer .
Gr Marianne
Hallo,
Bij Novem Praktijken. Afgelopen eind september 23 een blaasontsteking. Had de symptomen.
Gebeld moest lang wachten. Vraag gelijk hoe laat kan ik terugbellen voor de uitslag. Kom ik daar om het weg te brengen. Staat er iemand voor me heeft geen medicijnen. Staat duidelijk PRIVACY kon alles horen. Was niet meneer Jansen. Je moet BELLEN staat ook op de site. Na mijn ook nog iemand die had verkeerde medicijnen. PRIVACY toch? Mijn ouders werden als kleuters weggestuurd.Na 15.00 uur bellen3x Alleen noodnummer kan je bellen.Er na toe gegaan. Jullie zijn niet te bereiken. Wat is de uitslag? Een jonge gozer. Mocht hij niet zeggen. De dokter zou me bellen. Raar. Dokter heeft niet gebeld. Was een leuke nacht kan je vertellen. Volgende dag gelijk om 8.00 uur gebeld. Verhaal vertelt. Dokter belt u niet. Uw recept lag gisteren bij de apotheek. O lekker. Je zult maar een ouder iemand zijn die niet naar de praktijk kan komen om te vragen wat de uitslag is. Niet genoeg of ziek personeel zoek het maar uit. En voor ouderen is het gevaarlijk krijgen ze een Delier. Kunnen ze dood aan gaan. Sowieso slecht dat ze dan na 15.00 uur niet bereikbaar zijn.Klacht ingediend maar tot op heden niets gehoord. Sinds dat Dokter Vreeling weg is ,is het een zooitje. Je bent maar een nummer. Die praktijk maar eens een keer onder de loep nemen. En niet met een kluitje in het riet sturen. Een praktijk als vroeger niet dat je steeds je verhaal aan verschillende artsen moet vertellen. Niet dat je steeds een ander krijgt. De tijd zal het leren.
Ben zelf aan bezig geweest met een officiële klacht maar dit word bijna onmogelijk gemaakt. Het ergste aan alles is nog dat als je een andere huisarts wil, die qua afstand ook nog korter is, dit niet kan vanwege postcode gebied. Om te janken dat je alleen bij de huisartsen aan de huissensestraat terecht kan.
Ook wij hebben de ervaring lang te moeten wachten op een afspraak,terwijl er bij novum meerdere artsen aanwezig zijn.Snap dit niet.Voorheen 1 huisarts en dit liep gewoon.
Ook belafspraken die die nagekomen worden.Iedere keer terug naar de balie waarom je niets hoort over bv cruisecontrol.Assistenten aan de telefoon,die je tien x hetzelfde vragen.
Het is niet prettig meer.
Mvg.J en J.Janssen.